Samo Centrum

przejdź do strony

OPINIE - EDUKACJA

,,

„Bardzo ciekawe zajęcia(…) Żałuję, że nie miałam takiej wiedzy na początku swojej kariery zawodowej, szczególnie wtedy, gdy zostałam dyrektorem szkoły (…) Dziękuję:) „

Agata Czechowska
Publiczna Szkoła Podstawowa w Lubszy

,,

„Wszystko było interesujące i było dla mnie nowością. Nie słyszałam dotąd o takim podziale typów osobowości. Pani Dorota super prowadząca, miła, kompetentna”.

Emilia Matejewska
nauczycielka, 36 lat doświadczenia zawodowego

,,

„Treść szkolenia bardzo dobrze przedstawiona, czytelnie, przejrzyście, a do tego bardzo sympatycznie
i kompetentnie. Pomoże mi to łatwiej funkcjonować, pozwoli też innym okiem spojrzeć na dzieci i pracować zgodnie z ich potrzebami.”

Teresa
nauczycielka

Wypowiedzi nauczycieli z warszawskich liceów (IX LO im. K. Hoffmanowej , XXVII LO im. T Czackiego, LXXV LO im. Jana III Sobieskiego, LXVIII LO im. T. Chałubińskiego) - fragmenty:

,,

„Wydaje mi się, że dzięki warsztatom będę bardziej wrażliwa i czujna, jeśli chodzi o różnorodność typów osobowości moich uczniów. Jedno z najlepszych szkoleń, w jakich uczestniczyłam”.

,,

„MBTI zainteresowało mnie jako narzędzie do zapobiegania konfliktom w klasie. Prezentacja na bardzo wysokim poziomie. Zajęcia dobrze przygotowane, konkretnie, ciekawie i żywo prowadzone. Liczne przykłady, które można odnieść do codzienności”.

,,

„Bardzo ważne jest przesłanie: Jesteśmy różni, ale nie znaczy, że lepsi czy gorsi. Doceniam kulturę osobistą, w tym kulturę języka i poziom merytoryczny. Najlepsze szkolenie w jakim uczestniczyłam (zarówno jeśli chodzi o tematykę, jak i osobę prowadzącą)”.

,,

„Wszystko było dla mnie interesujące. Podobało mi się podkreślenie, że każda osobowość jest istotna i ciekawa oraz przekładanie wiedzy teoretycznej na konkretne, życiowe przykłady. Jestem bardzo zadowolona, że wzięłam udział w warsztacie. Nie był to stracony czas”.

,,

„Strzał w 10! MBTI pomaga lepiej zrozumieć ucznia, a w życiu osobistym uspokaja:) Zainteresowała mnie możliwość przyjrzenia się sobie i zdobycie wiedzy, która porządkuje spojrzenie na drugiego człowieka/ucznia. Wysoka kompetencja, przyjazny sposób przekazania treści. Dziękuję”.

,,

„Fascynujące są niektóre różnice. Często do głowy by mi nie przyszło, że można niektóre z zadań wykonać tak bardzo inaczej. Muszę namówić męża na analizę jego osobowości, może razem ustalimy co zrobić, żeby nasza współpraca była bardziej harmonijna:) Bardzo sympatyczna atmosfera szkolenia, dużo ciekawych przykładów”.

,,

„Wydaje mi się, że dzięki warsztatom będę bardziej wrażliwa i czujna, jeśli chodzi o różnorodność typów osobowości moich uczniów. Jedno z najlepszych szkoleń, w jakich uczestniczyłam”.

,,

„MBTI zainteresowało mnie jako narzędzie do zapobiegania konfliktom w klasie. Prezentacja na bardzo wysokim poziomie. Zajęcia dobrze przygotowane, konkretnie, ciekawie i żywo prowadzone. Liczne przykłady, które można odnieść do codzienności”.

,,

„Bardzo ważne jest przesłanie: Jesteśmy różni, ale nie znaczy, że lepsi czy gorsi. Doceniam kulturę osobistą, w tym kulturę języka i poziom merytoryczny. Najlepsze szkolenie w jakim uczestniczyłam (zarówno jeśli chodzi o tematykę, jak i osobę prowadzącą)”.

Wypowiedzi uczniów z warszawskich szkół - Fragmenty:

,,

„Uważam, że były to najlepsze zajęcia organizowane w szkole w jakich uczestniczyłam. Myślę, że dzięki nim łatwiej będzie mi zrozumieć inne osoby oraz pracować mad sobą”.

,,

„Są to pierwsze zajęcia, które mnie nie nudziły. Uważam, że są naprawdę ciekawe i dużo wnoszą do naszego życia. Powinny być przeprowadzane we wszystkich szkołach”.

,,

„Uważam, że to ważne i każdy młody człowiek powinien brać udział w takich zajęciach przynajmniej raz w życiu”.

,,

„Zajęcia były strasznie ciekawe. Z pewnością pomogą mi wybrać studia i zawód. Zajęcia były bardzo zrozumiale prowadzone. Zainteresowały mnie liczne eksperymenty, raczej nic nie było zbędne. Podzielę się z najbliższymi. Według mnie, to świetny plan ułatwiający życie”.

,,

„Warsztaty bardzo mi się podobały. Przedstawiona wiedza jest zrozumiała i podobało mi się prowadzenie zajęć. Podzielę się tym z rodziną. Wiem już w jakim kierunku podążać w życiu. Sądzę, że duża ilość osób w moim wieku potrzebuje takiej pomocy”.

,,

„Zajęcia bardzo mi się podobały. Wykorzystam to rozwiązując problemy personalne oraz ucząc się o sobie. Wiedza jest zrozumiała, a zajęcia prowadzone taktownie, spokojnie oraz zrozumiale. Podzielę się tym z rówieśnikami, którzy może zrozumieją, że każdy człowiek jest inny, a inność jest dobra. Takie zajęcia w szkole są dobrym pomysłem lecz powinno ich być więcej”.

,,

„Zajęcia bardzo potrzebne, szczególnie dla młodych, zagubionych osób, które nie znają siebie. Moim zdaniem powinno być więcej takich zajęć poznawczych. Sprawiają, że jest nam łatwiej uporządkować swoje myśli, emocje, nauczyć się popracować nad swoim zachowaniem, zrozumieć odmienność swoją i kolegów”.

,,

„Bardzo dynamiczne prowadzenie zajęć, dobre przykłady z życia wzięte. Nie było nudno, mogły być nawet dłuższe albo częściej. Potrzebujemy takiej wiedzy o sobie”.

,,

„Zajęcia uświadomiły mi, że nie jestem aż tak beznadziejna i nie jestem wybrykiem natury”.

,,

„Jest to dla mnie pewien drogowskaz na przyszłość. Pozwoli mi mieć o sobie lepsze mniemanie”.

,,

„Myślę, że opowiem o tych zajęciach rodzicom. Chyba lepiej mnie zrozumieją i sami może będą mniej się kłócić”.

,,

„Zajęcia bardzo mi się podobały. Do tej pory miałam straszny mętlik w głowie. Myślę, ze informacje jakie tu otrzymałam pomogą mi poukładać sobie wszystko i znaleźć sposób na siebie”.

,,

„Zrozumiałam przede wszystkim, że to jaka jestem nie jest niczym gorszym czy dziwnym. Myślę, że fajnie byłoby zrobić taki test w mojej rodzinie. Chciałabym, aby moi rodzice wiedzieli, że mój introwertyzm to nie jest nic złego”.

,,

„Poznawanie siebie jest pomocne. Dzięki niemu np. nie obwiniamy się, nie porównujemy siebie do innych wywyższając się lub myśląc, że jesteśmy gorsi”.

,,

„Teraz wiem, że to normalne być innym. Takie zajęcia powinni też mieć rodzice”.

,,

„Podzielę się tym z mamą? Może wreszcie pozwoli mi być sobą, a nie jej podobizną i zrozumie moje uczucia”.

,,

„Najbardziej zainteresował mnie fakt, że w końcu zrozumiałem, że ludzie mogą być różni i nie ma w tym nic złego”.

,,

„Dzięki nim wiem kim jestem i że nie jestem samotna w swojej inności”.

,,

„Mogę zaakceptować siebie i nauczyć się żyć ze sobą”.

,,

„Uważam to za świetny pomysł, bo ludzie zyskują pewność siebie i na pewno pomaga im to w pracy
i komunikacji”.

,,

„Uważam, że jest to istotny element edukacji, ale powinno to też być przeprowadzane wśród nauczycieli, żeby mieli większą tolerancję wobec uczniów o innym typie osobowości”.

Zobacz więcej:

Scroll to Top